Hiba történt! Nem működik a JavaScript!
A böngésződben le van tiltva a JavaScript futtatása, vagy nem támogatja a JavaScript használatát. Az oldal megfelelő használatához kérjük engedélyezd a JavaScript futtatását böngésződben,
vagy frissítsd egy újabb verzióra, amely támogatja a JavaScript-et:
Firefox, Safari, Opera, Chrome, vagy az Microsoft Edge legújabb verziója.

ERASMUS+ - A MI MESÉINK

PIC
Lezárult az ERASMUS+ MI meséink (2020-1-HU01-KA229-078644_1) projektünk. Partnereinkkel /Bulgária, Románia, Spanyolország, Görögország/ a mesélés módszertanában mélyültünk el, megosztottuk jógyakorlatainkat és ötleteinket. A projekt legnagyobb eredménye a kölcsönös tanulás, a tapasztalatcsere és a mese nemzetköziesítése. Mindemellett az utazások alkalmával megismertünk csodálatos tájakat, városokat és az ott élők kultúráját. Nagyszerű emberekkel, pedagógusokkal dolgoztunk együtt. Projektünk eredményeit egy mesekönyvben tettük megoszthatóvá, melyet szakmai körökben terjesztünk. Köszönjük partnereinknek, hogy velünk voltak és reméljük találkozunk a jövőben is!


    Az ERASMUS+ A MI MESÉINK” 2020-1-HU01-KA229-078644_1 azonosító számú projektünk befejező találkozójára érkeztünk partnereinkkel Bulgáriába, DOBRICH városába – a Kindergarten 20 Radost óvodájában. A spanyol, román, görög, magyar és bolgár pedagógusok utolsó személyes találkozója volt a projektben. A MI MESÉINK!” története ezzel befejeződött. A projekt célja volt, megismerni más országok intézményeiben folyó „mese” tevékenységeket, valamint közel 20 mesét írtunk, amelyeket különböző eszközökkel (mesekötény, mesepárna, báb, mesebőrönd, stb., mutattunk be a gyerekeknek. A gyerekekkel belekóstoltunk az online mesék készítésébe is, amelyben a történetet ők találták ki, és hangjukkal jelenítették meg a mesében szereplőket. Nagyon élvezték ezt a munkát, miközben megismertük az országok jellegzetes mesehőseit, a mesei előadásmódját. Sok ismerettel gyarapodtunk.
Bolgár vendéglátóink a fogadásunkat csodálatos ünnepé varázsolta. A gyerekek valamennyi ország jellegzetes táncával és az annak megfelelő ruházatban köszöntöttek bennünket. Megismertük Bulgária oktatási rendszerét, majd a munkatalálkozón a projekt záróbeszámolójának előkészítése történt meg.
Lehetőségünk volt találkozni Dobrich alpolgármesterével Dr. Emilia Baevával, aki a város oktatási hálózatát mutatta be nekünk. Közösség építő programként ellátogattunk Balchik-ba, a Fekete -tenger partján fekvő gyönyörű városba, ahol a „Palace” Építészeti Park komplexumot és a város Egyetemi Botanikus kertjét tekinthettük meg. Megcsodálhattuk Kaliakra -fok természetvédelmi területét, védett madár és növényvilágát.
Az óvodában pedagógiai helyzeteket figyeltünk meg, a kolléganők a „Jó tett helyébe jót várj!" bábelőadással kedveskedtek számunkra. A projekthez kapcsolódóan bábkészítő wokshopon vettünk részt, amely nagyon jó hangulatban telt. Öröm volt megtapasztalni, hogy mind az öt ország pedagógusai ugyan azért a célért dolgoznak, a különbség csak a módszereinkben van. Megismertük a bolgár kultúrát, a „DOBRUDZSA” professionális néptáncegyüttes színvonalas előadásában. Hatalmas élmény volt!
Ellátogadtunk a LYUBEN KARAVELOV középiskola STEM központjába, ahol nagy hangsúlyt fektetnek a robotika fejlesztésére, amelyben nagy sikereket érnek el. Az ott lévő tanulók bemutatták, hogyan működik az intelligens kuka, vagy méhkaptár, amely sms üzenetben jelzi gazdájának, hogy az megtelt. Utolsó napon újra közösségépítő kiránduláson vettünk részt. NEOPHIT RILSKI hatalmas történelmi parkjában, ahol korhű építmények adtak betekintést a neolitikus kortól a mongol korig. Korabeli lovas és íjászbemutatón vettünk részt. Utolsó állomásként az ország harmadik legnagyobb templomát tekintettük meg a „SZŰZ MÁRIA MENYBEMENETELE” ortodox katedrálist.
Délután egy kerekasztal beszélgetés keretében összegeztük az eltelt három évet, sor került a projekt produktumainak bemutatására, az eltelt időszak végső következtetéseinek levonására. Egy csodálatos szép és tartalmas munka zárult most itt Bulgáriában. Nagyszerű embereket, partnereket, pedagógusokat ismerhettünk meg. A kapcsolat nem szűnik meg, hiszen továbbra is figyelemmel kísérjük egymás munkáját. Köszönjük partnereink részvételét, a kollégák nagyszerű munkáját, köszönjük valamennyi város vezetésének szívélyes fogadtatását.

Néhány utunkon készült kép

 

A magyar partnernél szervezett programok margójára….

ERASMUS+ „MI MESÉINK”„OUR TALES” című 2020-1-HU01-KA229-078644_1 számú projektünk 3. állomása Magyarország, ahol a Szent Jácint Görögkatolikus Óvoda fogadta a partnerek pedagógusait. A Krétáról GR, Henaresből ES, Dobrichból BG, Kolozsvárról RO érkező pedagógusok 2022.10.18-21-ig tartózkodtak intézményünkben. A pályázatunk célja, hogy a 4 ország pedagógusaival közösen különböző mesei módszereket próbáljunk ki és a tapasztalatainkat, a gyakorlatainkat megosszuk egymással. Saját meséket is írtunk, aminek szereplői az országok jellegzetes „hősei”, általuk ismerhettük meg a különböző kultúrákat és fejlesztjük a gyermekek szóbeli kommunikációját. A mesékben a szereplők kalandokat élnek át a gyerekekkel közösen, gazdagítva ezzel a szókincsüket, nyelvi készségeiket.
Első nap a Nyíregyházi Püspökséggel ismerkedtek meg, majd Balkányba érkezve a Bóbita néptánccsoport gyerekei köszöntötték a vendégeket. Nagy érdeklődéssel járták be az óvodánkat és ismerkedtek a kollégákkal. Megnézték az OVI-kertünkben a fűszereket, az ágyásokat, a Kneipp taposónkat. Délben  hagyományos magyar ebédet tálaltunk fel, melyet kollégáink készítettek. Délután Pálosi László polgármester Úr fogadta a vendégeket és városunkról, az itt folyó munkáról, az intézményekről adott tájékoztatást.  A találkozó után Kállósemjénbe utaztunk, ahol a szépen felújított kúriát tekintettük meg, majd a Máriapócsi Kegytemplomban adtunk hálát az együtt végzett munkáért.
Második napunkon a csoportokban folyó munkával ismerkedtek vendégeink. Mese tevékenységet néztek meg, majd a gyermekek napirendjét figyelték, sőt velük imádkoztak az étkezés előtt. A tízórai után szakmai megbeszélést tartottunk a csoportokban látottakról, ahol a tevékenységet végző pedagógusoktól kérdeztek, tapasztalatot és véleményeket cseréltek. A különleges ebédet az aktív és ügyes szülőknek, nagyszülőknek köszönhetjük, akik hagyományos ételekkel mutatták be szűkebb hazánkat, Szabolcs megyét. Volt lecsó, csirásgaluska, puliszka, mákos babájka, hortobágyi húsos palacsinta, madártej, sárgatúró, lepcsánka. töltött hús stb.  Délután vendégeink kérésére tanyai körutat tettünk, megtekintették a mamutfenyőnket is.  Köszönetet mondunk Opsitos Norbert apukának, aki egy busszal segített ki bennünket, hogy mindannyian egyszerre jussunk el az ősfához. Délután drámapedagógiai foglalkozás keretében folytattuk hőseink történetét Pásztor Angelika mesterpedagógus irányításával. Nagyszerű élmény volt.
Harmadik napunkon, kooperatív munka zajlott, ahol a pedagógusok textiliából illusztrálták az általunk megírt mesét, saját országuk jellegzetességeit megjelenítve. Mindenki tervezett, rajzolt, vágott, varrt stb. A vendégeink nem tudták mi lesz az elkészült munkákkal, csak találgattak, mi pedig nem árultuk el nekik a terveinket.  Az ebéd ismét meglepetés volt Boros János apukának köszönhetően, aki bográcsban slambucot főzött, és megmutatta e jellegzetes ételünk készítésének fortélyait is. Vendégeink szívesen próbálták ki a fakanállal forgatást, de a bátrabbak a bográccsal is próbálkoztak.  Délután a magyarországi eTwinning nagykövet Kissné Sinka Éva tartott előadást, ahol az aktualitásokat is megbeszéltük. Este csodálatos táncprogramon vettünk részt, ahol kollégáink néptáncunk lépéseivel, zenéjével ismerkedtek a nyíregyházi IGRICE néptánccsoport közreműködésével. A gyerekek tánc iránti szeretete, lelkesedése mindenkit magával ragadott.
Negyedik napunkon közös tánccal kezdtünk az aulában, ahol a  kollégáim által összeállított zenére táncoltunk, bemutattuk azokat a gyermekdalokat, mozgásokat, amelyeket mi is alkalmazunk a gyerekekkel. Ezután az udvaron megismerkedtek a népi játékainkkal, amit a MÉHECSKE játszóház szervezett számunkra. Nagyon sok nevetéssel, vidámsággal, jó hangulatban telt el a délelőtt. amit a „Tűztörpök” ovis tűzoltócsapatunk gyakorlata tett teljessé. A sok mozgás után pihenésképpen bemutattuk az illusztrációk összevarrásából készített gyönyörű „meseszoknyát”, amit kolléganőnk viselt. Ez volt az eredménye a csütörtöki kooperatív munkának és méltán nyerte el a vendégek csodáló pillantásait!  Egy gyors lángos evés után folytattuk utunkat, ifj. Rácz Imre almatárolójába, ahol megismerkedtek a náluk termelt almafajtákkal, tárolási módjukkal és egyéb fontos tudnivalókkal. A vendéglátás közben kóstolásra is volt lehetőség, így újabb élményeket gyűjtve távoztak vendégeink. Köszönjük, hogy ott lehettünk! A napot Tokajban folytattuk, ahol az Áldó Krisztus szobrához sétáltunk fel. A kilátást csodálva egyik görög kolléganő elragadtatásában Toszkánához hasonlította a vidéket! Végül egy záró vacsora mellett, átbeszélve a hetet, az élményeket, a következő találkozásig ránk váró feladatokat búcsúztunk el egymástól.
Úgy gondoljuk, szakmailag tartalmas és élményekben gazdag programot kínáltunk a 4 ország pedagógusainak, melyhez nagyon sok külső segítséget is kaptunk. Ezúton még egyszer szeretnénk megköszönni nekik, és minden kedves támogatónak, hogy óvodánk és kis hazánk jó hírét öregbítették!

Végezetül engedjék meg, hogy idézzem elköszönő szavaikat: „Magyarország gyönyörű ország, csodálatos emberekkel!”

Képgaléria


A mi meséink (Our Tale)
(2020-1-HU01-KA229-078644)

     A gyermekek kommunikációs készsége napjainkban háttérbe szorul, ezért projektünk fő feladata a beszédkedv és a szóbeliség megerősítése, a kisgyermekekhez legközelebb álló módon, mesével. Öt ország pedagógusai különböző mesei módszereket próbálnak ki, majd megosztják tapasztalataikat és az újdonságokkal, tanultakkal megerősödve saját meséket írnak. A mesék szereplői az országok hősei, általuk ismertetjük meg a különböző kultúrákat és fejlesztjük a gyermekek szóbeli kommunikációját. A mesékben a szereplők kalandokat élnek át a gyermekekkel közösen, gazdagítva ezzel szókincsüket, nyelvi készségeiket. A 3-7 éves gyerekek online barátokat szereznek, megismerik más ország meséit, mesehőseit, segítenek a szereplők kalandjait kitalálni. A szülőkkel közös programok új tartalmakkal bővülnek, így vonjuk be a családokat. A hagyományos történetmesélésen kívül ma már az info-kommunikációs technológiák is jelentős szerephez jutnak, melynek használatában a pedagógus nyitottsága, motivációja a döntő (online mesék) Eredményként egy illusztrált digitális mesekönyv készül, mindegyikhez angol kisszótárral, melyet az eTwinningen is láthatnak, valamint jó gyakorlatként is megosztunk.


enghu


"A MI MESÉINK! - 2020-1-HU01-KA229-078644" - Kolozsvár

pic